نوشته شده توسط : سامان

از جمله موارد کاربرد دستگاه ups می‌توان به استفاده از آن برای دستگاه پمپ آب اشاره کرد. یو پی اس پمپ آب می‌تواند در زمان قطعی برق، جریان آب مورد نیاز ساختمان را تامین کرده و از بسیاری مشکلات جلوگیری کند؛ به همین دلیل می‌توان گفت که استفاده از آن بسیار مهم است. سوال اینجاست که برای پمپ آب باید از چه یو پی اسی استفاده کرد؟

 ضرورت استفاده از یو پی اس برای پمپ آب

اهمیت یو پی اس برای پمپ آب

پمپ‌های آب برقی اغلب عنصر مهم زیرساخت یک خانه به خصوص ساختمان‌های چند طبقه هستند. این پمپ‌های آب را می‌توان برای تامین آب، گردش در سیستم گرمایش و سایر کاربردهای مهم استفاده کرد. متأسفانه کیفیت شبکه‌های خدمات عمومی در حومه شهر و حتی برخی شهرهای بزرگ گاهی اوقات پایین بوده و بنا به دلایلی مانند کمبود ذخیره برق یا مصرف بیش از اندازه برق در فصل گرما، برق رسانی به این نقاط با مشکل مواجه می‌شود؛ در نتیجه به دلیل نوسان پارامترهای شبکه منبع تغذیه یا قطع آن، ممکن است مشکلی در تامین آب یا سیستم گرمایش ساختمان رخ دهد. یک راه حل خوب برای تمام مشکلات در شبکه برق، استفاده از منبع تغذیه بدون وقفه یا یو پی اس با تبدیل مضاعف است. یو پی اس تبدیل مضاعف یا آنلاین، به شما این امکان را می‌دهد که تمام مشکلات مربوط به کیفیت ولتاژ را حل کرده و از تجهیزات متصل به ولتاژ سینوسی با کیفیت بالا استفاده کنید.

 ضرورت استفاده از یو پی اس برای پمپ آب

برای انتخاب یو پی اس باید ماهیت مشکلات احتمالی برق را تعیین کنید. در صورت قطع برق کوتاه مدت، هر مدل استاندارد یو پی اس با باتری داخلی این کار را انجام داده و برق مورد نیاز شما را تامین خواهد کرد. در صورت قطع طولانی مدت برق، توصیه می‌شود از مدل‌های دارای باتری‌های خارجی با ظرفیت بالا استفاده کنید. انتخاب صحیح مدل یو پی اس، عملکرد قابل اعتماد سیستم پمپاژ را بدون هزینه‌های غیرضروری تضمین می‌کند. از انواع یو پی اس میتوان به یو پی اس آنلاین و یو پی اس آفلاین اشاره کرد.

راهکارهای تداوم عملکرد پمپ آب در زمان قطعی برق

برای اینکه پمپ آب همچنان بتواند در زمان قطعی برق فعالیت خود را ادامه دهد؛ باید با استفاده از دستگاه‌های برق اضطراری آن را حمایت کرد. امروزه دستگاه‌های مختلفی مانند موتوربرق وجود دارند که می‌توانند این کار را انجام دهند، اما معایب مختلف موتوربرق مانند طولانی‌بودن زمان سوئیچینگ، صدای بالا و… باعث شده که استفاده از آن‌ها به حداقل برسد.

در حال حاضر دستگاه‌های یوپی‌اس به دلیل کم‌بودن زمان سوئیچینگ برق، سروصدای کم، بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته‌تر و محافظت از دستگاه‌ها در برابر عوامل مخرب بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند. پس می‌توان گفت که استفاده از یو پی اس برای پمپ آب، بهترین راهکار برای تداوم عملکرد این دستگاه است.

یو پی اس پمپ آب چقدر کار می‌کند؟

مدت‌زمان شارژدهی باتری یو پی اس پمپ آب نیز از جمله مهم‌ترین مسائلی است که قبل از خرید باید به آن توجه داشت. به طور معمولی، باتری یو پی اس پمپ آب می‌تواند بین 5 الی 7 ساعت برای شما شارژدهی داشته باشد. در صورتی که از پمپ به صورت مداوم استفاده نکنیم، این مدت‌زمان ممکن است حتی به یک تا سه روز نیز افزایش پیدا کند.

در هر صورت باید توجه داشته باشید که مدت‌زمان کارکرد باتری یو پی اس پمپ آب، اول از هر چیز به توان پمپ بستگی دارد. هراندازه که پمپ قوی‌تر باشد، میزان شارژ بیشتری را از باتری مصرف خواهد کرد. به همان اندازه، مدت‌زمان روشن بودن پمپ نیز می‌تواند بر روی مدت‌زمان شارژدهی باتری تاثیرگذار باشد.

برای محاسبه زمان اجرا یو پی اس برای پمپ آب به چه اطلاعاتی نیاز دارم؟


برای محاسبه زمان پشتیبانی یو پی اس برای تامین برق پمپ آب، به موارد زیر نیاز دارید:

  • میزان مصرف انرژی پمپ آب
  • میزان ظرفیت باتری در ذخیره انرژی برق
  • ولتاژ ورودی

این اطلاعات کل آمپر باتری مورد نیاز شما را برای تعیین مدت زمانی که نیازمند پوشش یو پی اس برای پمپ آب خود هستید، نشان می‌دهد.

دلایل خرید یو پی اس پمپ آب برای ساختمان‌ها

 ضرورت استفاده از یو پی اس برای پمپ آب

خرید یو پی اس پمپ آب به دلایل مختلفی لازم و ضروری است. یکی از این دلایل، قطعی برق در مواقع مختلف سال و عدم رسیدن آب به طبقات مختلف ساختمان است. دستگاه یوپی‌اس بلافاصله برق موردنیاز پمپ آب را ارائه خواهد کرد تا همچنان جریان آب برقرار باشد.

یکی دیگر از دلایل مهم برای خرید یو پی اس پمپ آب برای ساختمان‌ها، قطعات الکترونیکی حساس پمپ هستند. این قطعات الکترونیکی با قطع ناگهانی برق یا نوسانات موجود در آن، آسیب خواهند دید. پس برای محافظت بیشتر از پمپ و جلوگیری از ضررهای مالی، خرید یو پی اس برای پمپ آب ضروری است.

 



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 دی 1402 | نظرات ()